was successfully added to your cart.

Jak wykonać profesjonalny projekt ulotki? Główne zasady

25 maja 2018
projekt ulotki

Projekt ulotki

Chcesz stworzyć projekt ulotki, który będzie niósł pozytywny przekaz reklamowy oddziałujący na konsumentów? Nie wiesz, jak zrobić to właściwie? Przedstawiamy główne zasady projektowania ulotek.

Aby reklama zapadła w pamięć musi mieć w sobie tajemnicze „to coś”. Jest to kwestia ulotna. Często grafikom wydaje się, że wpadli na świetny pomysł, jednak odbiorcy kompletnie nie odczytują przekazu w taki sposób, w jaki miał być odebrany. Zwięzły i atrakcyjny przekaz reklamowy zwykle jednak odnosi sukces. Projektując ulotki, zadbaj o to, aby nie przesadzić z formą. W prostocie tkwi siła.

Ustal grupę docelową ulotki

Podstawową kwestią, którą powinieneś mieć w głowie jest grupa docelowa, do której ulotka jest kierowana. Zastosowane kolory, ilustracje oraz zdjęcia muszą podobać się publiczności, do której kierujesz przekaz. Pamiętaj, aby w ulotach nie stosować więcej niż dwóch fontów. Jeżeli chcesz wyróżnić konkretne informacje, skorzystać z pogrubienia lub podkreślenia. Dobrym rozwiązaniem jest także wyróżnienie tekstu kursywą.

Ilość zdjęć w ulotce

Zdjęcia i ilustracje są obecnie bardzo cennym przekaźnikiem treści. Lepiej trafiają do odbiorców niż tekst. W końcu żyjemy w świecie obrazkowym. Musisz tu podjąć decyzję, czy chcesz wykorzystać jedno duże zdjęcie czy kilka mniejszych.

Format ulotki

Ulotki dostępne są w wielu formatach. Jeżeli projekt graficzny tworzony jest przy stosunkowo niskim budżecie, warto zdecydować się na standardowe wielkości, czyli A5, DL lub A7. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, aby wyróżnić się z tłumu, stwórz własną, oryginalną wielkość ulotki.

Jakość papieru

Pamiętaj, aby projekty graficzne, nawet tak proste, jak ulotki, były drukowane na dobrej jakości papierze. Zły może popsuć nawet najlepszą grafikę. Do ulotek reklamowych zazwyczaj wykorzystuje się papier o gramaturze do 350 g/m2.

Ulotka stworzona na dobrej jakości papierze oraz z użyciem świetnej grafiki, na pewno zwróci uwagę potencjalnych konsumentów. Od razu zainteresują się ofertą stworzoną przez Twoja firmę.

Nadal nie wiesz jak stworzyć dobrą ulotkę? Skorzystaj z naszej oferty!

Masz do nas pytania lub chcesz dokonać szczegółowej wyceny? Kontakt z nami

Kontakt

Mokona Projekty Graficzne
email: studiopiko@gmail.com