Katalog reklamowy – relikt przeszłości?

Katalog reklamowy – relikt przeszłości?

Kiedyś bardzo często agencje reklamowe były proszone o wykonanie projektu katalogu produktów. Obecnie są one również potrzebne, ale nie wysyła się ich do klientów. Głównie katalog reklamowy służy do prezentacji oferowanych wyrobów i produktów, np. na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Jest on udostępniany do pobrania dla konsumentów.

Prezentacja ofert firm

Nadal firma graficzna nie może narzekać na brak zamówień, jeżeli chodzi o katalogi reklamowe. Wiele firm nie wyobraża sobie bez nich przygotowania kompleksowej oferty dla klientów, dlatego na pewno nie można powiedzieć, że jest to relikt przeszłości. Zdecydowanie katalogi nadal są popularne, ale w nieco innej formie niż wcześniej.

Dawniej popularne było rozsyłanie katalogów z produktami w wersji drukowanej do klientów. Rejestrując się w danym sklepie, klient otrzymywał co jakiś czas nową księgę z najnowszymi produktami, jakie sklep wprowadził do sprzedaży. Dziś to już faktycznie przeżytek. Obecnie katalogi tworzone są w wersji skondensowanej i udostępniane są w wersji elektrycznej, raczej na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych. Każdy klient może pobrać taki katalog i sprawdzić, co sklep ma konkretnego do zaoferowania.

Jak wykonać projekt katalogu?

Tak samo, jak projekt graficzny, tak i katalog wymaga odpowiedniego przygotowania, a także oprawy graficznej. Należy uwzględnić zamysł właściciela sklepu, jego koncepcję, a także styl prowadzenia sprzedaży. Wszystko to ma wpływ na ostateczny wygląd katalogu reklamowego, który zostanie udostępniony klientom.

Ważne jest, aby produkty w katalogu były prezentowane w sposób czytelny i przejrzysty. Dzięki temu kontrahenci nie będą mieli żadnych problemów z tym, aby zapoznać się z ofertą sklepu. Należy korzystać z takiej samej zasady, jaką uznaje się tworząc projekt ulotki, czyli aby wszystko zostało ładnie wyeksponowane, bez zarzucania klienta niepotrzebnymi treściami. Dobrze dobrany projekt katalogu na pewno spełni oczekiwania każdego właściciela sklepu i będzie szansą na prezentację całej oferty w wyjątkowo dobry sposób.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *