Minimalizm – czyli nowa moda w projektach graficznych

Minimalizm – czyli nowa moda w projektach graficznych

Minimalizm w projektowaniu, nowa moda, konieczność a może chwilowy trend?

Internet na dobre zagościł w naszych domach, rzadko spotyka się już kogoś, kto nie korzysta z jego dobrodziejstwa. Wielu z nas uważa go za jedyne i szybkie źródło informacji. Gdy myślimy, aby zlecić np. projekt ulotki, to nie szukamy już ogłoszeń w gazecie, nie zwiedzamy miasta, szukając lokalnej firmy czy nie pytamy znajomych. Pierwsze co robimy, to zaglądamy do internetu i zasięgamy informacji nie tylko gdzie, ale, jak i za ile wykonać takie zlecenie.

Ale może wrócimy do sedna sprawy, czyli wspomnianego na początku minimalizmu. Przez lata widzieliśmy coraz to bardziej “błyszczące” strony internetowe. Wyskakujące banery, ruszające się elementy czy zasłaniające całą stronę reklamy. Duże firmy zauważyły jednak że takie działanie potrafi przynosić inny skutek. Dodatkowo przy obecnej modzie na urządzenia mobilne (z których korzysta coraz większa ilość ludzi) taki projekt graficzny, wyskakujący poprawnie na komputerze stacjonarnym czy laptopie. Nie ładuje się już na telefonie lub ładuje się źle.

Postaw więc na minimalizm!

Zarówno w ogólnie pojętej reklamie, jak i identyfikacji firmy zaczęto stosować minimalizm. Mało nie musi oznaczać źle, jeżeli dobrze do tego podejdziemy, będzie to tam samo (albo bardziej) skuteczne. Projektowanie logo przestało już oznaczać rysowanie zaawansowanej ilustracji, duże firmy wracają do “prostych” drobnych elementów graficznych. Zobaczyć możemy to np. w przypadku banków czy najnowszej odsłony serwisu allegro (część użytkowników).

Ale to wygląda staro

Mówią, że o gustach się nie dyskutuje, jednak prosty projekt potrafi być zarówno ładny, jak i funkcjonalny. Zobaczmy na wspomniany wcześniej nowy projekt graficzny strony głównej allegro. Całkowicie uproszczono górny panel i wyszukiwarkę. Kilka pozornie prostych kresek i boksów razem łączy się w profesjonalny serwis aukcyjny.
Nasza uwaga skupia się na kategoriach i wyszukiwarce, nie na ogromnej ilości kolorów i kształtów.

Czy zawsze musimy stosować taki “okrojony” projekt ?

Ciężko tutaj powiedzieć co będzie modne albo funkcjonalne za kilka lat. Zdecydowanie warto przygotowując swoje projekty graficzne strony, sklepu internetowego czy infografiki na stronę zapoznać się z pojęciem “responsywności”. W bardzo dużym skrócie jest to niezbędne między innymi dla urządzeń mobilnych (które czy tego chcemy, czy nie są przyszłością). Ten temat szerzej poruszymy już w innym wpisie.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.