Dwie formy banerów reklamowych

Projektowanie banerów może przybrać dwie formy:

  • statyczną – przez określony czas wyświetlany jest jeden obraz posiadający format PNG, JPG lub JPEG,
  • dynamiczną – zapętlona animacja, która przedstawia dużą ilość treści, a sam projekt przyciąga uwagę użytkowników. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w taką reklamę internauta kliknie. Grafika wzywa do działania.

Istotne jest, aby banery tworzyć zgodnie z wymogami kampanii Google Adwords oraz specyfikacją przesłaną przez klienta. Wszystkie znajdujące się na nich treści muszą być widoczne i czytelne, a dzięki ilości dostępnych formatów, firma graficzna ma obecnie duże możliwości realizacyjne. Pozwala to na skuteczne prowadzenie kampanii wizerunkowej oraz sprzedażowej.

Co zyskasz prowadząc kampanię banerową?

Głównym celem tworzenia banerów jest zachęcie internauty do kliknięcia, czyli przejścia na stronę internetową reklamodawcy. Tym samym potencjalny klient zostaje zachęcony do akcji, której efektem ma być zakup lub skorzystanie z usługi. To może się powieść jedynie wtedy, gdy kampania banerowa jest atrakcyjna wizualnie.

W przypadku akcji sprzedażowych, banery muszą prezentować produkty. Jeżeli chodzi o akcje wizerunkowe, grafika powinna odzwierciedlać specyfikę branży, grupy docelowej oraz firmy. Istotne jest, aby projekty graficzne odznaczały się wysoką jakością, wzbudzały emocje i ciekawość. Wtedy zyskasz:

  • zainteresowanie potencjalnego klienta,
  • świadomość marki w konkretnej grupie docelowej,
  • zachęcenie klienta do potencjalnego działania,
  • wzmocnienie sprzedaży,
  • rozwój kampanii sprzedażowej lub wizerunkowej.

Najskuteczniejsze banery to takie, które wzywają do działania oraz wyjaśniają użytkownikowi, co zyska, jeżeli kliknie w reklamę.