Firmowe logo

Firmowe logo

Jak powinno wyglądać logo sklepu internetowego?

Rynek sprzedaży internetowej ma ogromny potencjał. W sieci można kupić dosłownie wszystko. Na zakupy online decyduje się coraz więcej konsumentów. Z perspektywy klienta sklepy internetowe wyglądają podobnie. Bazują na znanych schematach. To co powinno wyróżniać każdy sklep to logo.

Co zrobić, aby Twoje logo wyróżniało się?

Jest przynajmniej kilka sklepów internetowych, które mają charakterystyczne logo. Jest to na pewno Allegro, Aliexpress czy Amazon. Każdemu z nich udało się wypracować markę na tyle rozpoznawalną, że Klienci utożsamiają ją z konkretną kolorystyką i czcionką.

Większość najpopularniejszych sklepów internetowych już na początku działalności przywiązywało bardzo dużą wagę do swojej identyfikacji wizualnej. Jest to bardzo dobre podejście i konieczne we współczesnych czasach, gdy jest tak duża konkurencja na rynku. Jeżeli nie wyróżnisz się, przepadniesz w gąszczu takich samych sklepów internetowych oferujących podobne produkty. Jeżeli tego nie chcesz, zdecyduj się na projekty graficzne, które staną się znakiem rozpoznawczym Twojej firmy. To klucz do sukcesu.

Zasada im mniej, tym lepiej obowiązuje w świecie e-commerce

Zbędne ozdobniki, zbyt wiele kolorów oraz dodatków rozprasza uwagę i odciąga od tego, co dla Ciebie najważniejsze, czyli zapamiętanie przez Klienta nazwy Twojego sklepu. Największe marki budują swoją rozpoznawalność na prostych wzorach i stonowanych znakach. Jeżeli projektowanie logo ma przynieść spodziewane rezultaty w dzisiejszych czasach, nie możesz przesadzić. Lepiej zaproponować mniej i z czasem rozbudować logotyp, niż już na samym początku przesadzić.

O tym kwestiach technicznych musisz pamiętać!

Dobry format w przypadku projektowania logo jest niezwykle ważny. W związku z tym, że ten projekt graficzny będzie wykorzystywany w banerach reklamowych, mediach społecznościowych i w druku, jego rozmiar oraz wygląd muszą być uniwersalne. Dzięki temu nie straci na wartości w pomniejszeniu ani powiększeniu. Warto zdecydować się na logo z symbolem, który można wykorzystać samodzielnie. Jest to tzw. sygnet.

Dobór kolorów również nie może być przypadkowy. Tutaj wchodzi w grę przede wszystkim psychologia kolorów. Firma graficzna posiada na ten temat rozległą wiedzę, dlatego przygotuje strategię zgodną z wymaganiami.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.