Przekaz treści poprzez projekty graficzne?

Przekaz treści poprzez projekty graficzne?

Żyjemy w obecnie w czasach obrazków. Zwracamy uwagę tylko na to, co graficzne. Coraz mniej czytamy. Bardziej przemawiają do nas treści przedstawione w sposób graficzny. Dlatego, jeżeli firma chce sprzedać produkt, zamawia zawsze projekt graficzny.

Obecna kultura obrazkowa ogranicza do minimum treści przedstawiane słownie. Tak naprawdę wszystko można wyrazić poprzez obraz, grafikę czy rysunek. Wystarczy dobrać odpowiednie symbole, aby wyrazić w taki sposób miłość, szacunek czy zareklamować dany produkt. Czy jest to pozytywne zjawisko? Nie nam to oceniać. Jest to na pewno w pewnym sensie krok w tył. W końcu na samym początku rozwoju ludzkości, jaskiniowcy opowiadali historie poprzez rysowanie na skalnych ścianach obrazków. Dziś powracamy do tej tradycji poprzez tworzenie projektów graficznych. Więcej mówi nam obecnie infografika czy rozbudowane projekty graficzne niż duża ilość treści. Zresztą przy użyciu określonych symboli i znaków można dużo szybciej przedstawić główną myśl kampanii czy danego przekazu.

Czasy, w których obecnie żyjemy są bardzo szybkie. Nie każdy ma czas na to, aby zagłębiać się bardzo dokładnie w treści, jakie są tworzone przez specjalistów. Wolą otrzymać szybko rezultat i konkluzję. A właśnie najlepiej taki efekt osiągnąć poprzez przedstawienie danej treści graficznie. Obecnie mamy do tego wiele narzędzi. Mogą to być:

  • tabele
  • infografiki
  • mapy
  • wykresy
  • logo
  • zdjęcia
  • rysunki

Możliwości, dzięki którym można przedstawiać treści graficznie jest bardzo dużo. Korzystają z tego agencje reklamowe i biura projektowe, które przygotowują dla swoich klientów kampanie promujące usługi oraz produkty. Mogą szybko trafić do klienta poprzez dobrze dopracowane projekty graficzne. Dzięki temu, że będą w stanie wyrazić słowa właśnie grafiką, tworzony przekaz będzie ponadnarodowy. Będzie w stanie go odczytać zarówno Polak, jak i zagraniczny klient. Takie rozwiązanie jest więc bardzo popularne wśród światowych firm, które chcą jedną reklamę przesyłać do klientów z różnych krajów.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.